mandag, april 02, 2007

Apekatten Bruno

Jeg har helt glemt aa fortelle historien om Bruno. Bruno er en sjimpanse som mange her er oppriktig redde for, selv om det ogsaa i stor grad er en ting man tuller og toeyser med (hvis ikke du er grei kommer Bruno og tar deg...). Like utenfor Freetown er det et omraade hvor turister kan kjoere rundt og se paa sjimpanser (hvis jeg har forstaatt det riktig). For et par aar siden ble en bil angrepet av en flokk sjimpanser med Bruno i spissen. Bruno dro sjaafoeren ut av bilen, rev han i stykker (les: drepte), og skadet en av turistene ganske ille. Etter angrepet stakk de av, og til tross for omstendelig jakt ble Bruno aldri fakket. Bruno er fremdeles der ute et sted. Stor, sterk og sint. Og som sagt, folk er bekymret for at de skal vaere saa uheldig aa moete paa han en dag.


Ellers saa var jeg paa radioen paa onsdag. Jeg tror det gikk saann rimelig bra, men var litt nervoes, og husker ikke helt hva jeg egentlig sa. At det var en runde nr to med spoersmaal kom veldig plutselig paa. Jaja, i foelge programlederen var jeg flink fordi jeg svarte paa spoersmaalene i stedet for aa holde en tale om noe helt annet, hehe, kanskje fordi jeg ikke har vaert paa medietreningkurs. I dag har jeg hatt fri, og vaert paa stranden med Farah og Finah, konen hans. Nok en fantastisk flott strand, skulle gjerne hatt tid til flere slike dager.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei ! ikke prøv å hilse til Bruno.
Jeg skal hilse fra Turid sine foreldre og si : God Påske!
I dag har jeg passet Silje dvs. spillt rollespill hele dagen.
Hun er glad og god. Mathias øker ordforrådet for hver dag som går.Silje har god fantasi og er flink å sette ord på det.Kos deg og take care! Klem m

4/02/2007 6:04 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Heia dorte!
jeg liker bloggen, gode ting du forteller om! gleder meg til å se bilder:-)

KLEM

4/03/2007 7:37 a.m.  
Anonymous Anonym said...

....og det jeg egentlig skulle si var GOD PÅSKE!!!!

4/03/2007 7:38 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home